یوگای ایران
  • ۰ سبد خرید
  • ثبت نام
  • ورود کاربران
  • پیشنهاداتی برای مادران باردار

    پیشنهاداتی برای مادران باردار

    چکیده :

    اختصاص دادن زمانی به تمرینات تنفسی  (پرانایام)

    بهترین راه حل برای کاهش سرعت و شتاب فرزند -پروری  چیست ؟

    تمرینی برای مادران  

    چگونگی انجام تنفس نادی شودانا :

    به اشتراک بگذارید

    print
    چاپ صفحه
    send-to-friend
    ارسال به دوست
    wish
    افزودن به لیست علاقه مندی

    امتیاز شما به این مطلب

    تعداد امتیازها: 1

    اختصاص دادن زمانی به پرانایاما                                                   

     

    در هیاهو و شلوغی دنیای امروز ،جای تعجب نیست که شغل مادران نیز به یک کارزار پرشتاب مبدل شده است.     

     

    حال بهترین راه حل برای کاهش سرعت و شتاب فرزند -پروری  چیست ؟

     

    خیلی ساده ،نفسی عمیق بکشید و شاهد مسیر حرکت نفس تان باشید و توجه و آگاهی تان را به میزان حجم کامل هوای وارد شده معطوف کنید و اجازه دهید که این انرژی حیاتی بدن را تغذیه کند.

     

    گرچه هنر دیرینه توجه و مشاهده تنفس"وضعیتی"که چندان هیجان انگیز نیست ،اما  میتواند یک زنگ هشداری برای بازداشتن ما از پریشانی مدام ذهنی مان باشد.                                                            

     

    بنابراین پرانایاما میتواند نسبت به آنچه که در ظاهرهست پیچیده تر باشد ،یک موقعیت و فرصتی در لحظه دم و بازدم برای اتصال مان با سادگی باشد.                                                                              

    می توان گفت که پرانایاما عبارتند از مشاهده و هدایت جریان پرانا یا انرژی حیاتی در درون بدن از طریق تنفس میباشد  در متون یوگا، پرانا چهارمین بخش از 8 بخش راه یوگاست.      پرانایاما هم با بدن زمخت و هم با بدن ظریف مرتبط است .درست زمانیکه فکر می کنید در پرانایاما تسلط یافته اید ،متوجه خواهیم شد که به لایه دیگر  قدم خواهید نهاد .

     

     

    تمرینی برای مادران  

    پیشنهاد من برای این هفته تمرین تنفسی نادی شوداناست در حالیکه بدن هوشیار بوده و در عین حال آرام میباشد.کاربرد این تنفس برای اتحاد و یکی شدن برخی حس های متضاد مانند خواسته ها در مقابل رفتارها، خوشحالی در مقابل ناراحتی ،دوست داشتنها در مقابل دوست نداشتن هاست که به ما کمک میکند تجارب کاملی بدست آوریم.

    از نظر فیزیولوژیایی این تنفس باعث اکسیژن رسانی و ایجاد تعادل میشود ،حال آنکه هر کسی نیاز به اندکی تعادل دارد .

    پس بجای مفتون و غرق شدن در سبک پر سرعت زندگی امروزی ، سعی کنید لحظه ای مکث کنید و به کمک این تمرین خود را به تعادل و توازن برسانید .

     

    چگونگی انجام تنفس نادی شودانا :

     در وضعیت راحت بنشینید،دست راستتان در وضعیت ویشنو مودرا قرار دهید ،بگونه ای که انگشت اشاره و وسطی دست راست را به سمت کف دست رها شود و به آرامی انگشت شست را روی سوراخ بینی راست و انگشت کوچک را روی سوراخ بینی چپ بگذارید .حال با انگشت شست سوراخ بینی راست ،درست زیر بخش غضروفی استخوانی بینی را ببندید و آهسته از سوراخ بینی چپ دم بگیرید و حرکت نفس را در مجرای بینی به بالا حس کنید .سوراخ بینی چپ را با انگشت کوچک دست راست ببندید و بازدمی کامل و آهسته از سوراخ بینی راست انجام دهید .سپس بگونه ای که سوراخ بینی چپ بسته است به آرامی از سوراخ بینی راست دم بگیرید . حال سوراخ بینی راست را ببندید ،انگشت کوچک را از روی سوراخ بینی چپ بردارید و بازدم کنید تا اینجا یک دور تمام شد .شما می توانید این تکنیک تنفسی را 6 الی 10 دور تکرار کنید .

     

    مترجم: م. مانوسی فر

    گرداورنده : ا.احمدی

     

    نظرات كاربران

    نظرات خود را با ما در میان بگذارید

    شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

    برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

    captcha Refresh

    عضویت در خبرنامه

    اگر میخواهید آخرین پیشنهادات ما را در ایمیل شخصی خود دریافت کنید در خبرنامه ما عضو شوید.

    ایمیل خود را وارد نمائید